PANTONE 16-1546 Living Coral

Pantone to amerykańskie przedsiębiorstwo, które jeszcze kilka lat temu znane było tylko specjalistom z branży poligraficznej. Jednak dzięki kampaniom reklamowym stała się marką kojarzoną przede wszystkim jako prekursor trendów w kolorze.

Od 1999 roku firma Pantone wybiera kolor, który będzie królował na wybiegach, podczas tygodni mody, w designie, architekturze i oczywiście w social mediach.

W tym roku jest to przepiękna, ciepła koralowa barwa o delikatnym, złocistym odcieniu, inspirowana naturą. W przeciwieństwie do ultra fioletu, który był kolorem minionego roku Living Coral jest o wiele łagodniejszy i przyjazny dla oka. Kolor ten ma wyrażać ulotność i kruchość cudów natury, które nas otaczają, a z powodu coraz bardziej zanieczyszczanego środowiska, powoli wymierają. Jest to ukłon w stronę naszej planety ? tym samym przedsiębiorstwo zwraca uwagę na problem ochrony środowiska i zasobów naturalnych Ziemi, a także zagrożonych gatunków i ekosystemów, do których zaliczają się między innymi rafy koralowe. Barwa ma symbolizować wrodzoną potrzebę optymizmu i radosnych poszukiwań.

? Nie jestem wielkim entuzjastom tego koloru, ale uważam, że każdy trend kolorystyczny, który spowoduje wzrost sprzedaży kwiatów jest dobry. Myślę, że jest kontynuacją tego co w modzie i florystyce możemy zaobserwować już od kilku lat; także wybór Living Coral jako koloru roku nie był zaskoczeniem, a jedynie kwestią czasu.? Tomasz Max Kuczyński

Powiązane Artykuły